Teknik Bypass Website Yang Disekat (PPTP)

Bypass Website

Assalamualaikum..
Kali ini saya akan kongsikan sedikit masalah yang dihadapi oleh saya dan kaedah yang boleh digunakan bagi menyelesaikan masalah tersebut.

Kadang-kadang ketika tengah ghairah dalam mencari bahan-bahan interaktif di internet, tiba-tiba website yang ingin dicapai telah di block oleh wifi yang disediakan oleh sekolah.

Pernah saat ketika itu, website slideshare telah disekat oleh wifi sekolah. Nota-nota dan slide yang menarik tidak dapat diakses oleh saya. Jadi bagi menyelesaikan masalah tersebut saya Dari Guru Untuk Guru telah menjumpai kaedah mudah bagi menyelesaikannya. Harap ia bermanfaat buat guru-guru di luar sana

Kaedah yang telah saya gunakan ialah Point To Poitn Tuneling (PPTP). Dengar sangat rumit namun sangat mudah untuk di setup. 

Saya akan menunjukkan kepada guru-guru sekalian kaedah yang boleh digunakan ini. Moga-moga bermanfaat. Saya sediakan dalam bentuk video di bawah ini. Sekian 

Terima Kasih


PASSWORD BAGI SERVER SENTIASA BERTUKAR. JADI DAPATKAN PASSWORD DI WEBSITE VPNBOOK.COM DAN DIGANTIKAN

No comments:

Powered by Blogger.